Clas Ohlson inleder samarbete med Instabox

Instabox är ett smart sätt att hämta upp beställningar. Foto: Clas Ohlson

Clas Ohlson blir partner till Instabox och erbjuder därmed kunder ett nytt alternativ för smidig, flexibel och klimatsmart leverans. Tjänsten är tillgänglig i större delen av Sverige. Nu erbjuder Clas Ohlson sina onlinekunder ett nytt alternativ för snabb, smidig och klimatsmart leverans –   Instabox, som levererar varor sex dagar i veckan till smarta skåp runtom i landet. Kunden väljer ett Instabox-skåp som passar hen bäst och hämtar ut sina varor med en PIN-kod som skickas via SMS. Transporten är klimatsmart och sker till största del fossilfritt med förnybara bränslen.

– Med en livsstil där våra kunder är alltmer ”på språng” förväntar de sig en sömlös shoppingupplevelse med snabba leveranser och ett brett utbud av leveransalternativ. Var, när och hur man vill få sin vara kan variera beroende på vilken produkt man köpt eller vilken situation man är i. Därför vill vi erbjuda kunder flexibilitet och möjlighet att välja utlämningsställe själva. Instabox är ett smart sätt att hämta upp beställningar, slippa köer och samtidigt ett steg i arbetet att minska vår totala klimatpåverkan, berättar Peder Apelgren, Chief Digital Officer på Clas Ohlson.

Under de senaste åren har Clas Ohlson lanserat flera nya alternativ för kunderna att handla, hyra och ta emot sina varor. Tidigare i år fick Clas Ohlson utmärkelserna Årets Butikskedja och Årets Omniupplevelse vid Retail Awards och har lanserat nya ambitiösa hållbarhetsmål som bland annat innebär att Clas Ohlson ska vara klimatneutralt över hela värdekedjan till år 2045, från produktion och transport och genom hela produktlivscykeln