Hogia digitaliserar Portsmouth Internationella hamn

Digitalisering ökar transportflödena i Portsmouth Internationella hamn. Foto: Hogia

Portsmouth Internationella hamn är den näst största kanalhamnen i Storbritannien och erbjuder fler färjeruter än någon annan brittisk färjehamn. Hamnen tilldelade Hogia kontraktet att leverera ett terminaloperativsystem för att digitalisera hanteringen av godstransporter genom terminalen och därigenom öka terminalens effektivitet.

Mike Sellers, Portsmouth International Ports direktör kommenterar: "Att använda Hogias terminalsystem, TOS, är det första steget mot digitalisering av vår terminalverksamhet. Det kommer att göra terminaloperationer effektivare så att vi kan erbjuda högre servicekvalitet för våra kunder och ge en mer konkurrenskraft. Det är viktigt att det ger oss mer flexibilitet, banar väg för framtiden och säkerställer den kapacitet vi behöver för att möta den växande efterfrågan på godstransporter".

Hogia's TOS är ett standardsystem som erbjuder en gemensam plattform för hamnpersonal och färjeoperatörer, vilket gör att terminalverksamheten kan hanteras digitalt. TOS har ett öppet gränssnitt och är enkelt integrerat med program från tredje part, som rederiernas egna bokningssystem. Informationen i TOS gör det enkelt att identifiera fraktenheter som kommer till terminahamnen och att boka enheterna plats i terminalen, där informationen är tillgänglig, om så önskas, till både hamnoperatörer och till färjearrangörerna .

– Detta är starten på ett långsiktigt partnerskap och vi ser fram emot att hjälpa Portsmouth Internationella Hamn att utöka digitaliseringen av sin hamnverksamhet genom att skapa automatiska arbetsflöden", Säger Ulf Hille-Dahl, Sales Executive International Market på Hogia Logistics Systems.