Transportappen Bolt introduceras till London

Bolt tillgängligt för resor med standard eller premiumbilar i Storlondon-området. Foto: Bolt

Transportappen Bolt, fd. Taxify, kommer nu till London med efterfrågad konkurrens på transportmarknaden och löfte om lägre priser för passagerarna och en större förtjänst till förarna. Det estniska företaget är en av de snabbast växande företagen i Europa och har nu fler än 25 miljoner kunder i 30 länder i Europa och Afrika. Bolt lanserades i Stockholm tidigare under våren och har en uppsjö av aktiva förare, som sedan lanseringen ständigt fortsätter att öka. Ett stort fokus för Bolt ligger på att ge förarna de bästa förutsättningarna, som i sin tur ger en bättre service för passagerarna. I Stockholm tjänar förarna i genomsnitt 10% mer genom Bolt jämfört med andra transportplattformar. Det genomsnittliga förarbetyget i Stockholm ligger på 4.84.

Bolt finns nu tillgängligt för resor med standard eller premiumbilar i Storlondon-området, inklusive resor till flygplatserna Heathrow, Gatwick, City Airport, Stansted och Luton. Bolts app i London lanseras med en larmknapp i appen som ger extra trygghet till passagerarna och förarna, utöver det dygnet runt-bemannade kundserviceteamet, då de direkt når Metropolitan Police vid aktivering.

Markus Villig, grundare och vd för Bolt, säger: "Vi är glada att vi nu finns på den brittiska marknaden i och med lanseringen av Bolt i landets livliga huvudstad. London förtjänar fler transportmöjligheter och vi tror att Bolt erbjuder vad både passagerare och förare vill ha: en pålitlig och prisvärd service. Vi har sett att bättre arbetsförhållanden för förare och lägre priser för passagerarna ger positiva effekter på samhällen över hela världen. Vi är hängivna att föra vårt kundfokuserade arbetssätt till London och ge människor chansen att vara en del av ett europeiskt varumärke.