I november hade Norwegian 1,4 miljoner passagerare, en ökning med 37 procent jämfört med samma månad föregående år. Kabinfaktorn var på 79,5 procent.
–Vi är nöjda med trafiksiffrorna och resultatutvecklingen. Vi är även glada över att 1,4 miljoner passagerare valde att resa med oss förra månaden. Trots att vi nu befinner oss i lågsäsong ser vi en fortsatt stark efterfrågan på flygresor, särskilt till populära sol- och baddestinationer. Jag är särskilt glad över punktligheten för november som är årets bästa. Det här är ett resultat av våra duktiga och dedikerade kollegor som varje dag gör sitt yttersta för att ta hand om våra kunder, säger Norwegians koncernchef Geir Karlsen.
I november hade Norwegian 1 374 828 passagerare, en ökning med 37 procent jämfört med november förra året. Kabinfaktorn var på 79,5 procent. Kapaciteten (ASK) var 2 122 miljoner säteskilometer i november medan faktiskt passagerartrafik (RPK) var 1 686 miljoner säteskilometer. Norwegian hade i genomsnitt 64 flygplan i drift i november och 99,7 procent av de schemalagda flygningarna genomfördes. Punktligheten, som mäter antal avgångar som avgår inom 15 minuter efter ordinarie tidtabell, var på 90,3 procent i november.
– Vi är väl rustade för att kunna vidta nödvändiga säsongsanpassningar. Vi har anpassat linjenätet för vinterns lågsäsong och har säkrat ungefär 15 procent av den uppskattade mängden bränsle vi behöver 2023. När vi blickar framåt ser vi en fortsatt stark efterfrågan på flygresor och särskilt till varmare breddgrader. Vi lanserade nyligen flera nya linjer till destinationer runt om i Europa och vi ser fram emot att välkomna både passagerare och nya kollegor till en vad vi tror blir en i hektisk sommar 2023, fortsätter Geir Karlsen.