Teslas utspel om självkörande bilar redan i sommar sätter myror i huvudet på branschen och juridisk expertis. Frågan är var sådana bilar får köra.
Teslas vd Elon Musk berättade häromdagen att elbilen Model S från i sommar ska börja få självkörande funktioner. Exempelvis ska bilen kunna köra fram sig själv från garaget, och sköta färden på motorvägen utan att föraren lyfter ett finger.
Det skulle innebära att Tesla hinner före Volvo, Google och andra företag som också håller på att prova tekniken. Ingen större biltillverkare har aviserat självkörande bilar i vanlig trafik redan i år.
Men det stora frågetecknet är regelverket - är självkörande bilar lagliga? Flera experter svarar nej, och påpekar att de regler som hunnit komma på plats är ganska strikta.
Wired lutar sig mot expertis som säger tvärtom. "Det här är ju Amerika, så allt som inte är olagligt är lagligt", skriver tidskriften, och konstaterar att bara en handfull delstater än så länge uttryckligen reglerar självkörandet.
Det finns dock allmänna säkerhetsföreskrifter som kan användas, om nymodigheterna möts av en kritisk opinion.
-Just nu är attityden hos den breda allmänheten lika viktig som, eller viktigare än, specifika juridiska klausuler, säger Bryant Walker Smith vid University of South Carolina.