Nu lanserar Kicks ny e-handel på samtliga marknader. Den nya sajten har, enligt bolaget, fått en mycket bättre prestanda samt en mer användarvänlig design. Avensia har ansvarat för den tekniska implementeringen och digitalbyrån Fjord står bakom designen.
Kicks nya e-handel är även utvecklad utifrån ett mobilt shoppingbeteende med fokus på mobil UX design. Den stöttar en modern omni-lösning som innebär att kunden kan ta del av e-handelns stora sortiment och utbud oavsett fysisk eller digital kanal. E-handelsleverantören
Kicks var tidigt ute med digital handel och har sedan en tid tillbaka en omni-lösning på plats med iPads i butik. Detta möjliggör att hela e-handelssortimentet med över 25 000 produkter från 300 varumärken går att beställa direkt i butik. Med lanseringen av den nya e-handeln vill Kicks ge en förstärkt besöksupplevelse.
Scope-tekniken, Avensias ramverk för e-handel, gör att Kicks sajt nu klarar av en helt ny prestanda. Detta gör att kunden mycket snabbt och enkelt kan klicka sig fram mellan olika sidor och kategorier. Vidare är den anpassad både för mobil, Ipad och laptop. Här återspeglas också Kicks nya grafiska identitet, som är utvecklad för att passa en digital värld, och kommunikationskonceptet ”More of You” som nyligen rullades ut.
- Vår vision utgår ifrån en sömlös kundresa, oavsett om den slutar eller börjar i en mobil eller fysisk butik. Utifrån denna vision har vi gjort om allt från grafisk identitet, kommunikationskoncept till sjösättning av flagskeppsbutiker och nu även en ny e-handel. Med lanseringen av den nya sajten kan vi idag, oavsett kanal, tillgodose samma inspiration, erbjudande och sortiment". säger Gina Azaric, nordisk marknadsdirektör på Kicks