Payson lanserar ny betallösning

Bild: Payson
Bild: Payson

Payson lanserar en ny version av betallösningen PaysonCheckout med sänkt avgift för e-butikerna. PaysonCheckout 2.0 är utvecklad för att ge en så smidig köpupplevelse som möjligt med högre konvertering till slutförda köp.

 - Som svar på efterfrågan från många av Paysons anslutna e-butiker har vi tagit fram en ny version av betallösningen PaysonCheckout. PaysonCheckout 2.0 ger en ännu smidigare köpupplevelse och ökad konvertering till slutförda köp. Det här genom att låta kunder i större utsträckning handla snabbt mot faktura med Payson och sekundärt med våra övriga betalmetoder, säger Paysons vd Per Bodell.

I Paysons egen kundundersökning, Payson-Panelen, uppgav över 20 procent av de tillfrågade e-handlarna att säkra betallösningar är den viktigaste aspekten för att få kunder att fullfölja köp i e-butik. Payson har förbättrat betallösningen på en rad punkter för att fortsätta leverera snabba och säkra köp. Bland annat kommer Payson från och med nu registerhämta kundens adress, allt för att underlätta köpupplevelsen.

- Vi har lyssnat på vad våra kunder efterfrågar och därför kommer Payson förmedla kundens leveransadress och orderdetaljer till e-butiken, vilket minskar behovet och tröskeln med kundregistrering i respektive butik. Upplevelsen förbättras också genom att kunden inte längre behöver lämna e-butiken för att betala vilket istället sker i e-butikens miljö via en IFrame, fortsätter Per Bodell.