Würth lanserar ny logistiklösning

Varuboxar installeras utanför Würths butiker i Örebro och Västberga. Foto: Würth

Würths butiksnät finns på 34 olika platser i landet och har de senaste året expanderat med nya butiker i Växjö, Uppsala, Eskilstuna och Borås. Sedan tidigare finns flera leveransalternativ för kunder som har möjlighet att besöka butikerna. Nu utökas servicen ytterligare när man inför varuboxar utanför butikerna i Västberga och Örebro Berglunda. Varuboxarna möjliggör för kunderna att lägga en beställning och sedan hämta varorna när det passar dem bäst. Jan Kahlin är chef för butik på Würth och berättar om satsningen;

– Jag har funderat över det här med varuboxar under en längre tid. Vi vill att våra kunder ska kunna spara tid, och att erbjuda kunden att själv välja hur och när de ska kunna hämta upp sin beställning är ett led i detta. Det rådande läget med pandemin har gjort att vi skyndat på detta och att vi nu genomför ett test med Varuboxar utanför två av våra butiker.

Kunden beställer sina varor och meddelar att de vill hämta beställningen i varuboxen. När ordern är klar läggs den i varuboxen och kunden får en bekräftelse via SMS att ordern är redo att hämtas upp.

– Det känns otroligt roligt att få lansera den här servicen. Vi vill öka tillgängligheten för våra kunder och det ligger helt rätt i tiden att låta kunden själva få bestämma och på så sätt spara tid, fortsätter Jan Kahlin.

Varuboxarna kommer inledningsvis att finnas vid två av Würths butiker. Men även övriga butiker erbjuds flera olika leveransalternativ. Bland annat lanserade butikerna nyligen möjlighet till Drive In, som möjliggör för kunden att sitta kvar bilen och butikssäljaren kommer ut med beställningen.