Nu lanserar Hogia en ny, unik mobilapp.Appen riktar sig i första hand till transportföretag inom bygg- och anläggningsbranschen som vill slippa hantera traditionella arbetssedlar i papper.
När utfört arbete kvitteras digitalt hör risken med svårtydda underskrifter eller arbetssedlar som blir liggande i handskfacket till det förflutna. I samma ögonblick som arbetet kvitteras skickas ett mejl till kunden, den som utfört arbetet och företagets administrativa enhet. Alla uppgifter sparas i molnet, där all information finns kvar även om mobilen eller surfplattan skulle gå sönder.
– Under utvecklingen av appen har vi haft nära kontakt med flera större och mindre företag i branschen. De är alla överens om hur smidigt det är att hantera arbetssedlarna i appen, säger Alexander Westerling, affärsenhetsansvarig på Hogia Transport Management Systems AB.
Appen är gratis. Den finns även i en premiumversion för 69 kronor i månaden, för dem som till exempel behöver kunna hantera flera arbetssedlar samtidigt.