Norwegian utökar sitt partnerskap med Amadeus

Foto: Norwegian

Resesäljare har spelat en viktig roll i Norwegians tillväxt och bolagets långflygningsbokningar via Amadeus. långflygningsbokningarna har haft en tillväxt på 110 procent sedan 2015. För att bygga vidare på denna framgång meddelar Norwegian och Amadeus att de nu förnyat sitt partnerskap.

Flygbolaget har tecknat ett distributionsavtal som ger Amadeus resesäljare tillgång till flygbolagets priser. Detta avtal inkluderar också nya Norwegian Air Argentina, som kommer operera i en region där flygbolaget nyligen fått godkänt på över 150 rutter. Flygbolaget kommer också börja använda Amadeus Customer Experience Management för att få mer relevant information om resenärerna, vilket gör det möjligt att driva mer individualiserade lojalitetsfrämjande program.

Det nära partnerskapet mellan de två företagen och användningen av ny teknik har varit avgörande för Norwegians tillväxt. Värdefull kunskap om resenärernas boknings- och betalningspreferenser från Amadeus resebyrånätverk har gjort det möjligt för flygbolaget att anpassa sin strategi och öka antalet bokningar.