Lanseringen av Scanias nya lastbilsgeneration den 23 augusti sänds direkt på nätet. Besökare kan hålla sig informerade genom att registrera sig till webbsändningen av lanseringsevenemanget med kontinuerliga uppdateringar.
– Scania kommer att vara närvarande där vår familj av kunder, förare och fans faktiskt finns, alltså på nätet – antingen de är på vägarna, i hemmen eller på kontoren. Detta blir Scanias största produktlansering någonsin med vår största nätsatsning någonsin, säger Erik Ljungberg, chef för Scania Corporate Relations i ett pressmeddelande.
Värd för sändningen från Paris blir den brittiska programledaren Hayley McQueen. Besökarna kan se fram emot en fartfylld sändning med riklig information om de många nyheterna i lastbilen. Inför själva avtäckningen utlovas reportage om hur den nya fordonsgenerationen stegvis utvecklats från grunden genom omfattande konstruktion och noggrann provning. Med Scanias fokus på hållbarhet och uppkoppling utlovas en mängd tjänster i syfte att optimera såväl kostnads- som miljöprestanda.
– Vi har upplevt en ökad aktivitet i sociala medier och har för närvarande omkring två miljoner följare på Scanias sociala medier. Vi ska därför självfallet erbjuda kanaler för dem att delta i detta minnesvärda evenemang, säger Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk, i pressmeddelandet.
Eventet kan ses här: nextgenscania.com