Bring vill vidareutveckla e-handeln

Foto: Martin Stråmo
Foto: Martin Stråmo

Bring blir ny huvudpartner till kunskapsorganisationen Nordic eCommerce Knowledge (NeK) under 2015. Tillsammans vill samarbetspartnerna utmana och vidareutveckla näthandeln i Norden.

Det nya samarbetet mellan Bring och Nordic eCommerce Knowledge siktar på att förenkla näthandeln för konsumenter i Norden.

- Samarbetet är strategiskt för Bring. Vi har hög ambitionsnivå inom e-handel i Sverige, tillsammans ska vi bidra till att skapa bättre tjänster för nordisk näthandel. Vi vill utveckla både branschen och oss själva genom att lyssna till konsumenternas behov och anpassa oss till dem, säger Thomas Tscherning, koncerndirektör Bring Logistik Norden.

Bring har på kort tid tagit en utmanarposition inom logistik på den svenska e-handelsmarknaden. Med hjälp av Bring har svenskarna fått exempelvis matkassar, möbler och vin ända hem, såväl som paket av alla de slag direkt i brevlådan och till utlämningsställen. I och med samarbetet med NeK stärker och utmanar Bring svenska e-handlare.

- Med sin konferenssatsning, Nordic eCommerce Summit, visar NeK sina internationella ambitioner och har bevisat att de vill utveckla en starkare närvaro mot e-handelsbranschen både geografiskt, branschmässigt och tidsmässigt under året. Det är helt i linje med våra ambitioner, säger Thomas Tscherning.

NeK är ledande på konferenser, utbildning och kunskapsförmedling inom näthandel i Norden. De samlar årligen flera tusen nordiska och internationella nätbutiker och leverantörer till sina stora konferenser i Stockholm och Malmö. Varje år ger de ut rapporten Mystery eShopper, där de testar över 100 stora nordiska nätbutiker från köparens perspektiv. Bring kommer att bidra i årets rapport.