Sitoo lanserar omnikanalsystem

Bild: Sitoo
Bild: Sitoo

Dagens konsumenter är vana att vara online hela tiden, de använder mer än en kanal för att göra ett köp och ställer höga krav på shoppingupplevelsen. Sitoo har utvecklat ett omnikanalsystem för detaljhandeln genom att bygga ut sin e-handelslösning med ett kassaregister.

Ett vanligt beteende idag är att konsumenterna exempelvis påbörjar sin köpresa i mobilen för att sedan gå via den fysiska butiken - där pris och material jämförs - för att slutligen göra köpet i webbutiken, men det kan lika gärna vara helt tvärtom. Flertalet undersökningar visar dock att konsumenter som gör sin köpresa i flera kanaler handlar för betydligt större summor än de som bara besöker den fysiska butiken. Man har också sett att kundkontakt genom flera kanaler faktiskt stimulerar köpprocessen i en positiv riktning. Med ett omnikanalsystem blir det möjligt att samla in och analysera stora mängder data som förenklar mötet med konsumenter. Information, som rätt hanterat, kan ge handlaren möjlighet till en erbjuda en personligare kunddialog och en service som även kan ske i realtid. För mer information se www.sitoo.se/omnikanal