DHL är sponsor till kategorin Årets Logistiklösning på Habit Modegalan 2018 som delades ut den 1 november, till modeföretaget Eton på Operaterrasen i Stockholm. Eton tillverkar exklusiva skjortor som är formade av högklassigt svenskt hantverk. De finns idag representerade på 49 marknader runt om i världen och har funnits sedan 1928.
Motiveringen lyder: Årets logistikpris inom mode tilldelas en lösning som möjliggjort en framgångsrik internationell expansion. Genom snabba processer och effektiva lösningar levereras kundanpassade varor runt om i hela världen. Det sofistikerade serviceerbjudandet har lett till nöjda kunder och marknadens lägsta antal returer, vilket sparar resurser och minskar miljöpåverkan.
– Det är med stolthet vi på DHL får dela ut priset Årets Logistiklösning. Logistik är ett långsiktigt helhetstänk och det är inspirerande att se hur många svenska modeföretag som växer internationellt och hur viktig logistiken är i deras globala ambitioner, säger Joakim Jansch, Business Developer på DHL Supply Chain. Eton som har vunnit detta pris har verkligen visat på ett engagemang för helheten inom logistiken och det är en bidragande faktor till deras långsiktiga succé.