DIBS och Nets lanserar nästa generations betallösning för e-handeln

Foto: DIBS

Netsgruppen lanserar nu en helt ny tjänst som förenklar alla steg i betalningen på nätet för både konsumenter och webbutiker. Den nya betallösningen som är utvecklad av DIBS och Nets har flera nya funktioner så som den enklaste och snabbaste checkouten på marknaden oavsett betalsätt, vilket gör det enklare än någonsin för konsumenter och hjälper webbutiker att öka konvertering.

Nu lanserar DIBS och Nets den nya allt-i-ett-lösningen Easy som tar nästa stora kliv in i e-handelns framtid. Den nya tjänsten som är den enda i sitt slag i Norden hjälper webbutiker att komma igång med verksamheten betydligt snabbare och enklare. Tjänsten som också gör e-handel ännu enklare, stabilare och säkrare för såväl webbutiker som konsumenter är baserad på en helt ny plattform.

– Easy är ett nytt kapitel som förändrar spelplanen för den nordiska e-handeln där vår ambition är ha marknadens bästa checkout för alla betalsätt. Våra studier visar att det är viktigt för konsumenterna att fritt kunna välja betalsätt – det har varit centralt under hela projektet. De kunder och partners som vi pratat med om tjänsten ser också mycket positivt på den nya lösningen, säger Daniel Larsson, ‎vd på DIBS.

Easy har helt pappersfri registrering genom BankID som väsentligt förkortar startstreckan att starta upp betalningar för sin webbutik, med målsättningen att vara igång inom 24 timmar. Man får ett enda avtal för alla betalsätt vilket gör administrationen enklare. Vi styr inte vilka betalsätt som butik eller konsument i slutändan väljer.

I den helt nya, mobilanpassade adminstrationsportalen kan man bekvämt följa försäljningen i detalj och i realtid, var man än befinner sig. Användarvänlighet är i fokus med hjälptexter, pekfingrar, tydlig översikt över alla betalningar och enkel hantering av exempelvis debitering, återbetalning och makulering. Tjänsten gör också en enda utbetalning för alla betalsätt vilket sparar tid för ekonomiavdelningen vid avstämning.