Hemglass satsar på e-handel

Foto: Hemglass
Foto: Hemglass

För att öka företagets andel av marknaden för mat och glass på nätet, satsar även Hemglass stort på e-handel, där även annat sortiment än glass ingår.

– Glasskunderna börjar vänja sig vid hemkörda livsmedel från e-handlare och det behöver vi bejaka. Vår kärnaffär blir fortsatt genom försäljning vid glassbilen, men prognosen är att e-handeln står för tio procent av vår totala omsättning inom ett år, säger Hemglass vd Mikael Sahlsten.

Efter flera år inom livsmedelsjätten Nestlé väljer Hemglass att enbart fokusera på den svenska marknaden under nya ägaren Varsego Sverige. Signaturmelodin är kvar men de ljusblå glassbilarna bjuder på ett till stora delar nytt sortiment.
– Med våra 300 glassbilar har vi Sveriges största distributionsnät för glass och djupfryst mat, vi finns på i stort sett varje gata i landet. Det vill vi använda för att erbjuda kunderna fler typer av frysprodukter och tjänster under säsongen, säger Mikael Sahlsten.