Förbättrar servicen till lastbilschaufförer

Förenklar vardagen för lastbilschauffören. Foto: APM Treminals

Sedan slutet av 2018 har ett globalt samarbete initierts inom APM Terminals med fokus att förbättra servicen till våra lastbilschaufförer.

Förbättringarna omfattar exempelvis tydligare kommunikation direkt med lastbilschauffören och dispathern. Inom kort blir fler förbättringar implementerade, vilka bygger på en hög grad av digitalisering, för att ytterligare förenkla och effektivisera för lastbilschauffören.

APM Terminals har nu implementerat ett system som ger lastbilschauffören en påminnelse att förnya passerkortet för fortsatt tillgång för passage till terminalområdet. Påminnelsen skickas ut på mail innan passerkortet blir ogiltigt. Målsättningen är att ingen ska bli nekat tillträde på grund av utgånget passerkort.

– Vi vill kombinera en hög säkerhetsnivå med en hög servicenivå och på det här sättet förenklar vi vardagen för de som utför viktigt arbete inne på terminalområdet nämligen lastbilschauffören, säger Henrik Holmén Head of HSSE, APM Terminals Gothenburg.