Future Ordering och Wolt ingår partnerskap

Ny tjänst för matleveranser. Foto: Wolt

Future Ordering och Wolt startar ett nytt samarbete för att integrera matleveranser i restaurangernas digitala beställningsupplevelse. Restaurangkedjor kan nu erbjuda direkt leverans via sina egna plattformar, vilket ökar försäljningen och ger full kontroll över kundresan samt möjlighet att samla och analysera kunddata.

"Leverans inkluderat i restaurangernas egna kanaler ger gästerna en enhetlig och bekväm beställningsupplevelse, inklusive skräddarsydda produktrekommendationer baserade på köpbeteende och preferenser", säger Charlotte Darth är Chief Revenue Officer på Future Ordering 

Att införliva matleveranser direkt i restaurangernas egna kanaler är inte bara i takt med de nuvarande marknadstrenderna och kundens önskemål, utan också ett strategiskt steg för snabbmatskedjor att bibehålla sin relevans och konkurrenskraft i den pågående digitaliseringen av branschen.

"Med hjälp av deras teknik kommer betydligt fler av våra restaurangpartners få helt nya möjligheter till merförsäljning och knyta starkare band till redan trogna kunder, men också nå nya målgrupper", säger Johan Grönvall är VD på Wolt i Sverige