Pierce ökar försäljningen med ny logistik

Henrik Zadig, CEO Pierce. Foto: Pierce, ökade försäljningen Pierce

Pierce har fortsatt växa snabbt med lönsamhet och är nu den snabbast växande mc-fokuserade e-handlaren i Europa. Försäljningen har tredubblats bara under de 3 senaste åren. Från drygt 400 miljoner kronor 2016 till cirka 1.25 miljarder kronor 2019, en årlig genomsnittlig tillväxt på över 40 procent.

Pierce har slutfört steg två i utbyggnaden av sitt lager- och logistikcenter i Polen som mer än dubblerade lagerytan till 27 000 kvadratmeter för att möta bolagets försäljningstillväxt. Sortimentet i samtliga Pierce butiker har utökats kraftigt för att erbjuda kunderna en ännu bättre shoppingupplevelse.

– Vi är fortfarande bara i början av resan med Pierce. Vårt kunderbjudande är starkare än någonsin och vi har flera spännande aktiviteter på gång för att erbjuda kunderna en ännu bättre shoppingupplevelse under 2020, berättar Henrik Zadig, vd Pierce.

Pierce online community har stärkts ytterligare och vuxit till över 1.5 miljoner motorcykelentusiaster från hela Europa. Pierce andra kontor i centrala Barcelona, som hanterar stora delar av bolagets kundtjänst på 15 språk, är nu fullt operationellt.