DalaFrakt skapar ny plattform

DalaFrakt siktar på att skapa en helt ny plattform för bolaget. Ett steg mot detta är ett samarbete med en affärspsykolog.

– Vi ska flytta DalaFrakt från att vara en avropsleverantör till att bli en strategisk affärspartner som bidrar till kundernas lönsamhet, säger Mats Aspemo, vd vid DalaFrakt. Arbetet med affärspsykolog Jan Blomström är ett viktigt steg i den riktningen. 

Affärspsykolog Jan Blomström kommer under tiden fram till i vår träffa alla medarbetare på DalaFrakt under åtta halvdagar, för att tillsammans inspirera till förändring inom bolaget. Målet är DalaFrakt ska stå väl rustade till att möta moderna förväntningar på arbetssätt och resurshantering. 

– Med den energi och vilja som finns inom bolaget kommer det här förändringsarbetet bli mycket givande att arbeta med, säger Jan Blomström. Jag känner bolaget väl efter att sedan tidigare varit inne för insatser inom rekrytering och kartläggning, vilket kommer väl till sin rätt då han känner väl till bolagets både utmaningar och möjligheter. 

Åkeribranschen anses generellt sett av många som traditionell, samtidigt som man står inför många samtida förväntningar från både yttre och inre håll.
– En av de viktigaste uppgifterna med utvecklingsarbetet, är att lägga grunden för en än mer medskapande arbetsplats, där alla kloka viljor och idéer bidrar till ökad kundnytta och ger goda mervärden, för kunder, åkare och medarbetare, säger Mats Aspemo.