MQ fortsätter sin digitala satsning genom att öppna webbshop i Norge. Med e-handeln ska MQ erbjuda sina norska kunder ett betydligt bredare sortiment och en shoppingupplevelse som integrerar butik och webb.
- Lanseringen av e-handeln i Norge ger en nytändning till vår satsning i landet. Som varumärkesdestination känns det viktigt att kunna erbjuda en bredd av attraktiva varumärken, fler än vad som får plats i våra fysiska butiker. Med MQ.no gör vi det möjligt, säger MQs vd Christina Ståhl.
MQ arbetar efter en tydlig omnikanalsstrategi i Sverige och de lyckade satsningarna finns på plats från start även i Norge. Personalen i butikerna kommer till exempel att vara utrustade med iPads för att kunna hjälpa kunden att beställa storlekar som tagit slut och erbjuda det bredare utbudet som finns online. Kunden kan sedan välja att få varan till butik med fri frakt eller till sin hemadress. På så sätt vill varumärkeskedjan använda sig av e-handelns fulla potential - även i butik.
MQ har idag fyra butiker i Norge och planerar att lansera sin e-handel under tredje veckan i mars.