Premiär för Hjärtats e-handel

E-beställningarna levereras med posten eller till närmaste Apotek Hjärtat av PostNord, apotekets samarbetspartner för distribution. Foto: Apoteket Hjärtat
E-beställningarna levereras med posten eller till närmaste Apotek Hjärtat av PostNord, apotekets samarbetspartner för distribution. Foto: Apoteket Hjärtat

Genom den nya kanalen e-handel ökas tillgängligheten för apotekskunderna. Nu kan man enkelt göra sina inköp hos Apotek Hjärtat när och var som helst, oavsett om man använder dator, surfplatta eller mobiltelefon.

89 procent av Sveriges befolkning har idag tillgång till internet och som en följd av detta ökar också handeln via internet.

– Hjärtats e-handel ska förenkla och förstärka kundupplevelsen hos oss. Genom att finnas i flera kanaler kan vi ytterligare förbättra tillgängligheten och möta våra kunders behov vid olika situationer och tillfällen. E-handel är också ett sätt att nå över hela landet med vårt erbjudande, säger Anders Nyberg, vd Apotek Hjärtat.

Att kunna beställa produkter och läkemedel via internet är ett starkt önskemål från våra kunder. E-handel är därför en naturlig utveckling av Apotek Hjärtats kunderbjudande, samtidigt som den snabbt ökande försäljningen över nätet skapar affärsmöjligheter.

–  Vår ambition är att skapa en modern och branschledande hälsoportal. Det innebär att vi successivt kommer att lägga till nya funktioner till vår e-handel, säger Anders Nyberg.

Hjärtats nya webbplats erbjuder en rad fördelar anpassade till olika kundbehov, till exempel är det möjligt att filtrera fram specifika produktegenskaper såsom parfymfritt. Hjärtats system och lagerhållning för e-handel underlättar dessutom för dem som lever med sjukdom, till exempel föräldrar till barn med glutenallergi och stomipatienter.’