DHL Freight Sverige beställer nästan alla sina personbilar genom Upplands Motor. Föraren hämtar själv sin tjänstebil och lämnar in den på service vid behov. Morgan Wörding uppskattar helhetskonceptet med service, reparation, skadeverkstad och däckhotell.
– Jag har många exempel på förare som berömmer Upplands Motor för sitt sätt att ta hand om kunderna, och att de känner sig sedda och uppskattade när de kommer dit.
Levererar utifrån kundernas behovDHL Freight Sverige är en av fyra svenska grenar hos det globala logistikföretaget Deutsche Post DHL Group. Enheten sköter väg- och järnvägstransporter inom Sverige och Europa och har över 1 900 medarbetare, från norr till söder. Hos dem är tjänstebilarna ett viktigt arbetsredskap för personalen så att de smidigt ska kunna ta sig mellan olika terminaler, och för säljarna när de är ute på kundbesök.
Det är höga krav på fordonsindustrin och DHL Freight jobbar extremt hårt med att minska sin miljöpåverkan. Därför är det viktigt att bilarna är så klimatsmarta som möjligt och att de har hög säkerhetsklass.
– Det sätter press på oss att hitta lämpliga bilar och där hjälper Upplands Motor oss jättemycket. De har väl inarbetade rutiner och dedikerade säljare som känner till vår policy väl och förstår förarnas behov. Ofta är de mer insatta i våra rutiner än förarna själva, vilket underlättar vårt arbete väldigt mycket, berättar Morgan.