Öppnar för kundstyrda hemleveranser

Foto: Best Transport

I samband med e-handelns expansion har efterfrågan på hemleveranser ökat lavinartat. För att underlätta för såväl företag som konsument utökar Best Transport sitt erbjudande och levererar nu hemtransporter. Några av företagets kunder som redan startat med hemleveranser M-XL är Plantagen, Decathlon och Fredells.

Best Transport befinner sig i en expansionsfas och har nu utökat sina hemleveranser med ytterligare tre
leveransstorlekar - Medium, Large och X-Large. Nu kan företag som har lager eller butik i Stockholm, Göteborg,
Malmö och Oslo därmed även erbjuda hemleverans av större produkter med Best Transport.

– Vi har länge blivit uppvaktade av både e-handlare och retail angående hemleveranser av större föremål.
Under de senaste åren har vi byggt upp ett stort nätverk, en stark fordonsflotta och inte minst en stor kunskap
för att kunna tillfredsställa det behovet. Det känns tryggt när vi nu öppnar för hemleveranser i storlek MXL,
säger Jimmy Swalén, hemleveransansvarig på Best Transport.

Best Transport vet att det viktigaste för en hemleveranskund är att kunna veta när leveransen ska ske. Därför
är transportbolagets varusändningar M-XL tidsstyrda och precisa med ett valbart leveransfönster. Kunden styr över leveransmodellen, exempelvis om hemleveransen ska ske med kvittens, fotobevis, telefon- eller SMS-avisering.

– Vi gillar när våra kunder ställer hårda krav. Att hitta nya och bra lösningar och ständigt sträva efter att bli
bättre – det är en av våra styrkor. Våra kundstyrda tidsfönster och leveransmodeller, men kanske framförallt
att vi nu lanserar hemleveranser i storlekarna M-XL är tydliga exempel på hur vi anpassar vår verksamhet efter
kundens behov, säger Niklas Knight, vd på Best Transport.