Nya digitala logistiklösningar i appen Mina Paket

Foto: Instabox

Instabox fortsätter att bryta ny mark inom leverans- och köpupplevelse genom sitt strategiska partnerskap med Unifaun och deras mobilapp Mina Paket. Samarbetet med Mina Paket möjliggör för Instabox fortsatta digitala logistikutveckling och stärker kundernas leveransupplevelse.

Att Instabox nu strategiskt samarbetar med Unifaun och Mina Paket möjliggör att vi tillsammans kan utveckla digital logistik och förädla leveransupplevelsen. Att Instabox som har en egen digital plattform vill bli premiumpartner till Mina Paket och driva appens utveckling framåt känns superkul, berättar Axel Lindgren, Head of Consumer Applications på Unifaun.

Samarbetet skapar även möjlighet för Instabox att utveckla specifika features och tjänster kopplat till Mina Paket och sin egen plattform. Genom att både följa paketets resa i Mina Paket och i sin egen plattform vill Instabox tillgodose kunderna önskemål om att få maximal information och transparens över sitt e-handlande.

En app för alla paket. Vi tror att Mina Paket kommer att bli den app som långsiktigt kommer att vinna marknaden – därför är det naturligt för oss att ingå ett närmre partnerskap, berättar Alexis Priftis, vd Instabox.

Mina Paket är en app som levereras av Unifaun i nära samarbete med flera transportörer på marknaden. Idén är enkel. Slutkunden vill hålla koll på sina paketleveranser och vill inte använda olika appar eller webbsidor för att göra det. Mina Paket har snabbt blivit mycket populär och har i nuläget över 200 000 nedladdningar och högst rating av alla appar i Appstore och Google Play inom samma kategori i Sverige.