Lindex e-handel prisad

Jetshop Awards anordnades för åttonde året i rad som en del i Scandinavian E-business Camp.  Arrangemanget ägde i år rum på Clarion Hotel Post i Göteborg. Foto: Lindex
Jetshop Awards anordnades för åttonde året i rad som en del i Scandinavian E-business Camp. Arrangemanget ägde i år rum på Clarion Hotel Post i Göteborg. Foto: Lindex

Lindex fick priset som "Årets Omnikanal" på E-handelsbranschens stora prisgala Jetshop Awards I Göteborg, som arrangeras som en del i Scandinavian E-business Camp.

- Vi är såklart jättestolta över att få ta emot detta pris! Vi har under lång tid arbetat målmedvetet för att erbjuda våra kunder en inspirerande och användarvänlig shoppingupplevelse oavsett var eller hur kunden väljer att handla och det är vad det här priset speglar, säger Henrik Sörstedt, Head of Digital Business Development på Lindex. 



Juryns motivering: 

"Årets vinnare har visat att de förstår hur viktigt det är att integrera butik, medarbetare och instore-funktionalitet för att skapa mervärde genom omni. De ser vikten i att belöna och utmana sina medarbetare för att de ska arbeta mot att bemöta kundens krav och önskemål, inte bara i butik utan även online. De erbjuder sina kunder samma priser och kampanjer oavsett kanal och levererar dit kunden vill. De tänker på enkelheten i köpresan, något som är efterfrågat bland kunder. Omni idag är inte bara teknik, det är de mjuka värdena att nyttja de befintliga kanalerna med ny funktionalitet för att möta kundernas förväntningar som gör det nya bemötandet lönsamt. På ett personligt, innovativt, roligt och lockande sätt erbjuder de sömlös shopping med en hög grad av valfrihet och tillgänglighet"