Göteborgs Hamn lanserar nu en ny webbplats. Förutom den nya designen innehåller webbplatsen en rad nyheter.
– Med 10 000 unika besökare i månaden är vår sajt väldigt välbesökt. Nära 30 procent surfar in från en mobil eller läsplatta. Med den nya designen förbättrar vi upplevelsen för alla användare, säger Cecilia Carlsson, kommunikationschef Göteborgs Hamn AB.
– Vi har lyssnat på våra kunder och samarbetspartners och satsat på att förbättra de mest efterfrågade delarna, till exempel information om ankomster och avgångar, maritima frågor, linjeutbudet och nyheter.
Mycket fokus har lagts på en förbättrad karta över fartygslinjerna. Nu kan man se både hamnens direktlinjer och destinationer som nås med omlastning på vägen. Tidigare kunde man bara se direktlinjerna.
– Vi har Nordens bredaste utbud av fartygslinjer och det kan vi nu visa upp på ett mycket bättre sätt vilket känns väldigt roligt. Just den här delen av sajten är viktig för landets import- och exportföretag, säger Cecilia Carlsson.
Även kartan över de dagliga tågpendlarna har fått ett lyft.
Ytterligare en nyhet är särskilda ingångar för olika typer av gods, till exempel bilar, skogsprodukter och containrar.
– Med tydligare produktingångar vill vi göra det lättare att hitta vilka terminaler och andra företag som erbjuder tjänster i hamnområdet.
Adressen är som tidigare goteborgshamn.se eller portofgothenburg.com.