Ny e-handelstjänst från Postnord

Foto: Infocux
Foto: Infocux

Postnord erbjuder e-handlare möjligheten att ändra försändelseinformation i realtid under pågående leverans. Postnord har tillsammans med Addimotion tagit fram denna funktion med bland annat Coolstuff och CDON som kunder och under våren kommer funktionen att lanseras brett i Sverige.

Med hjälp av det nya API:et kan e-handlare gå in i PostNords system och snabbt ändra uppgifter direkt medan mottagaren står på postombudet och
 - Snabba, säkra och flexibla leveranser ger e-handlarna nöjdare kunder. Vårt mål är att ständigt förbättra och göra det så enkelt och säkert som möjligt att skicka och ta emot försändelser med Postnord. Den nya tjänsten förenklar för e-handlare och ger dem en möjlighet att, under leverans, smidigt och säkert hjälpa sina kunder med leveransändringar och tilläggstjänster från Postnord, säger Johan Hellman, Head of eCommerce på Postnord.

Att det kan uppstå problem när kunder anger fel uppgifter vid beställning är nog många e-handlare medvetna om. Den nya funktionen innebär att det går betydligt snabbare och smidigare än tidigare att ändra uppgifter som blivit fel eller behöver ändras. Den enskilda e-handlaren kan lägga till eller ändra följande: liggetid, postförskottsbelopp, namn och adress samt returnera en försändelse.