Element Logic lanserar Automation as a Service, en prenumerationsmodell för lagerautomation. Syftet är att erbjuda företag en lösning utan stora förhandsinvesteringar. Modellen omfattar drift, underhåll och livscykelhantering av tekniken samt en kostnadsstruktur som ska vara förutsägbar över tid.
Lösningen är en prenumerationsmodell för lagerautomation som innebär att företag kan använda automation utan att göra stora förhandsinvesteringar.
Enligt bolaget omfattar modellen bland annat drift och underhåll, garanterad upptid och en förutsägbar kostnadsstruktur. Den ska kunna anpassas till olika typer av verksamheter, exempelvis växande företag eller tredjepartslogistiker.
– Automation as a Service innebär att företag kan tänka på automation som att prenumerera på effektivitet. I stället för att binda kapital och resurser i komplexa projekt får man en flexibel, förutsägbar och framtidssäker lösning som växer i takt med verksamheten, säger Benny Thögersen, Managing Director, Element Logic Sverige.
Tekniken ägs och hanteras av automationsbolaget genom hela livscykeln, inklusive underhåll och avveckling.