Intersport introducerar hemleverans inom 30 minuter

Intersports kunder ska få leverans inom 30 minuter. Foto: Intersport

Intersport möjliggör nu ett helt nytt leveransalternativ för snabb och smidig köpupplevelse när de inleder ett samarbete med foodora. Samarbetet signalerar att Intersport vässar sitt segmentet inom digital handel och möjliggör foodora som nytt leveransalternativ med hemleverans inom 30 minuter när kunden beställer sina varor online på intersport.se.

Konsumenter kommer att kunna få tillgång till omedelbar leverans på som 30 minuter, från morgon till kväll. Att foodora blir ett leveransalternativ i Intersports checkout-lösning kommer att göra foodoras leveranstjänster, som lovar leverans inom en halvtimme, tillgängliga för Intersports kunder.

– Vi kan last mile och har infrastrukturen på plats och vi fortsätter ta strategiska steg och nå vår vision att leverera allt till alla. Vi bygger en allomfattande handelsplats för digitala handel med hemleverans på 30 minuter som vår absolut starkaste konkurrensfördel. Vi är pionjärer inom många olika områden och kan nu vässa branschen tillsammans med Intersport, säger Hans Skruvfors.

– Jag är glad genom samarbetet med Intersport att vi kan fortsätta uppfylla svenskarnas ökande förväntningar på snabb hemleverans. Vi är ett företag i framkant som älskar att förnya och utmana.

– Vi på Intersport strävar alltid att slå kundens förväntningar och samarbetet med foodora skapar nya möjligheter för oss att serva våra kunder. Vårt omfattande butiksnät ger oss en ledande tillgänglighet i den fysiska handeln och med dessa innovativa leveranssätt så kan vi nyttja styrkan att ha varor nära kunden för att nu kunna erbjuda en oslagbar leveranstid på e-handel och på så vis differentiera oss ytterligare från e-handelsbolagen, säger Pontus Petersson, vd Intersport Sverige.