Wolt lanserar dark stores i Sverige

Wolt lanserar en ny kedja av virtuella butiker i Sverige – Wolt Market. Foto: Wolt

Marknaden för snabba leveranser av livsmedel utvecklas snabbt. Med hjälp av sitt starka produkt- och techfokus samt marknadsledande logistiklösning är bolaget övertygat om att kunna erbjuda en förstklassig tjänst till både gamla och nya kunder. Hos Wolt Market kommer kunderna kunna välja mellan tusentals artiklar direkt i Wolt-appen och få sin beställning – oavsett om det är livsmedel, blommor eller andra produkter såsom hygienartiklar – levererad hem till sig på cirka 15 minuter.

– Vi har en av de mest användarvänliga plattformarna och en fantastisk kundtjänst där du får personlig hjälp på 30 sekunder. Genom att kombinera en så smidig tjänst med snabb hemleverans av ett brett utbud av produkter gör vi vardagen lite enklare för alla, säger Carl Zetterqvist, vd på Wolt Sverige.

Wolt Market är en så kallad dark store – en fysisk butik som endast används för e-handel. Nu startar rekryteringen av nya medarbetare som ska göra satsningen till verklighet.

– Det känns jättekul att kunna bidra till skapandet av fler arbetstillfällen. Målet är att Wolt Market ska skapa minst 500 jobbtillfällen i Sverige under nästa år. Vi söker flera olika roller för att utveckla verksamheten; såväl butikspersonal och kurirpartners som affärsutvecklare, fortsätter Carl Zetterqvist.

Med hjälp av starka investerare i ryggen som brinner för att utveckla erbjudandet gentemot dagens och framtidens konsumenter har bolaget möjlighet att tänka långsiktigt.