Brand Union och Jetpak i nytt samarbete

Foto: Jetpak
Foto: Jetpak

Brand Union och Jetpak inleder ett samarbete för att förstärka och utveckla Jetpaks varumärke efter en pitchprocess bland flera av Sveriges varumärkesbyråer. Uppdraget är att utveckla företagets position, förtydliga varumärkesstrategin, förenkla tjänsteutbudet och förstärka hela varumärkesupplevelsen kring Jetpak.

 

- Hela vår industri står inför stora utmaningar. Det råder en tuff konkurrens och vi anpassar hela tiden vårt erbjudande till hur marknaden förändrar sig. Det ställer också krav på hur vi kommunicerar hela Jetpak med alla dess tjänster, från lokala bud i Stockholm till snabba flygförsändelser ut i Europa, säger Fredrik Sidhagen, VD på Jetpak.


- Många känner igen oss men vi måste fortsätta att göra oss tydligare på marknaden. Både kring vad vi erbjuder och hur vi ska synas när man möter vårt varumärke. Brand Union visade på stor förståelse för hur man kopplar ihop affärsstrategin med varumärkesstrategin och hur det kommer att påverka vår kommunikation, säger Angelica Zwahlen, Marknadschef på Jetpak.


- Jetpak är ett mycket spännande uppdrag med en bransch som är i stark förändring och där man behöver vända på varje sten för att anpassa sig till den nya verkligheten. Jetpak har gjort sin hemläxa med att förstå sina kunder, sin marknad och vilka utmaningar man står inför. Det ska vi nu analysera djupare och omvandla till något som kommer att bli grunden för hur Jetpak som varumärke ska upplevas och uppfattas på marknaden framöver, säger Lars Axelsson, VD för Brand Union Stockholm.