Tysklands mest växande märke är Plug-In Hybrid

Mitsubishi motors Outlander Plug-In hybrid. Foto: Creative Commons
Mitsubishi motors Outlander Plug-In hybrid. Foto: Creative Commons



 

Bara en månad efter att det tyska Designrådet tilldelade Mitsubishi Motors i Tyskland "Årets Varumärke" fortsatte Mitsubishi Motors i Tyskland (MMDA) att skapa rubriker med sin försäljning under oktober månad.

Medan den övergripande tyska bilmarknaden som är den största i Europa, minskade med 7,4%, blev Mitsubishi Motors det snabbast växande varumärket med en ökning på 63,3% (källa: KBA)

Topp fem vinnarna

- Mitsubishi Motors: 4 883 antal sålda bilar + 63,3%

- BMW: 23 521 antal sålda bilar + 25,6%

- smart: 4,539 antal sålda bilar + 23,8%

- Lexus: 176 antal sålda bilar + 21,4%

- Volvo 4 270 antal sålda bilar + 20,5%

"

Totalt för oktober 2018 uppgick MME34-regionen till 15 418 antal sålda bilar * (+ 35%), 

ledd av de fem största marknaderna; Tyskland, Storbritannien, Spanien, Italien och Israel.