En av PostNords största kunder Royal Canin har valt att både förlänga avtalet och utveckla samarbetet. Under året 2023 utökas uppdraget genom att logistikföretaget även får ansvaret att hantera den norska marknaden.
Företaget har varit kund hos PostNord TPL sedan år 1998. Samarbetet började som ett mindre uppdrag som under åren har utvecklats till att omfatta lager och logistik för både den svenska och den danska marknaden. De är en av världens ledande tillverkare av högkvalitativt foder för hund och katt.
Uppdraget omfattar lagring, hantering och transport för Royal Canins produkter till återförsäljare samt specialister, så som veterinärer och uppfödare. För de båda företagen är det viktigt att alltid hålla hög kvalitet och leveranssäkerhet till både små och stora kunder. En nyckelfaktor för det lyckade samarbetet är att ständigt säkerställa en hög logistikkompetens samt att hitta nya lösningar och utveckla uppdraget.
– För oss har företaget alltid varit en trygg och kunnig samarbetspartner, vi ser fram emot att utvecklas tillsammans med TPL för att bidra till en hållbar logistik, säger Tessi Romell, vd på Royal Canin Nordics
Uppdraget omfattar även höga krav på spårbarhet då det handlar om livsmedel som hanteras. Detta kräver ett IT-systemet som kan hantera sådant automatiskt, så att båda parter alltid har tillgång till uppdaterad information kring varor och leveranser.