Svenska Care of carl vinner e-handelspris i Norge

Årets nätbutik: CEO Mathias Ekström från nätbutiken Care of Carl kan kalla sig
Årets nätbutik: CEO Mathias Ekström från nätbutiken Care of Carl kan kalla sig "årets nätbutik" i Norge. FOTO: Håvard Jørstad, Bring

För sjuttonde året i rad utser Bring de allra bästa nätbutikerna i Norge. Av över 1400 nominerade nätbutiker står nu vinnaren kvar – och det är en svensk e-handlare som är bäst 2023.

I kategorin medium stod det mellan Care of Carl, Carlings och Apotera. Det är första gången som en svensk nätbutik vinner priset.

Care of Carl levererar kvalitet hela vägen. Det är blixtsnabba leveranser, en god köpupplevelse och en fantastisk kundservice. De lyckas dessutom väldigt väl med sin målgruppsanpassning – både på sajten, i sin marknadsföring och genom att man kan anpassa sitt köp – till exempel sy upp de nya kostymbyxorna, säger Kristin Hofmann, juryledare för näthandelspriset.

Om priset Årets nätbutik

  • Posten Norge och Bring har sedan 2005 kårat Årets Nätbutik
  • Juryn består av Arnulf Refnes, CEO og co-founder av Naardic.no, Monica Solberg, Head of ExperimentationaI på Finn, Roy-André Tollefsen, Head of eCommerce på Flow Solutions, Torkel Johannessen, CEO Pearl Convert, Ingvild Moen, Digital Advisor Social Media och grundare Resonate AS, Kristin Dahl Hoffmann, juryledare och direktör Marketing E-handel och Logistik på Posten Norge
  • I årets tävling blev 1400 nätbutiker nominerade till priset
  • Sedan förra sommaren har Bring och juryn testat alla nominerade nätbutiker. Av alla nominerade testade de sedan 157 nätbutiker grundligt
  • Juryn har fyra huvudkriteriet: köpupplevelse, affärsmodell, innovation och marknadsföring