Najell väljer Madden Analytics till partner

Najell är ett familjeägt företag grundat 2012 med visionen att erbjuda miljövänliga produkter av hög kvalitet till den urbana familjen. Foto: CHUTTERSNAP/Unsplash
Najell är ett familjeägt företag grundat 2012 med visionen att erbjuda miljövänliga produkter av hög kvalitet till den urbana familjen. Foto: CHUTTERSNAP/Unsplash

Svenska varumärket för familjeprodukter, Najell, växer starkt och säkrar en skalbar distributionskedja med Madden Analytics som partner för optimering av lager och inköp.

Företaget lägger stor vikt vid hållbarhet i alla led. När de växer ökar även komplexiteten i alla delar av organisationen. Prognostisering av försäljning och planering av inköp är svårt och tidskrävande. För att främja tillväxt ser Najell att de behöver digitalisera sina processer för prognostisering och inköp.

– Vi är glada att arbeta med Madden Analytics för att säkerställa optimerade lagernivåer för att möjliggöra fortsatt tillväxt. När vi växer är det viktigt att ha ett skalbart verktyg, som sparar oss tid på manuella processer och säkerställer tillförlitliga prognoser och produktion i linje med efterfrågan, säger Niklas Najafi Kristensen, CEO och grundare av Najell.

Madden Analytics är en molnbaserad analysplattform som erbjuder varumärken och återförsäljare lösningar för lagerplanering och inköp. Med kraftfulla prognoser och automatisering hjälper verktyget användare att säkerställa tillgång men undvika överproduktion för direkta vinster både för lönsamheten och miljön.

Företaget gör det möjligt för Najell att behålla full kontroll över sin inköpsplanering och samtidigt spara värdefulla timmar på manuella processer. Med Madden kan de prognostisera med större säkerhet och planera sitt lager baserat på faktisk efterfrågan.

– Vi är imponerade av Najells starka tillväxtresa och är glada att samarbeta med dem för att möjliggöra deras mål att hålla balanserade lagernivåer och undvika överproduktion framåt, säger Axel Bukowski, VD på Madden Analytics.