Airmee lanserar Airmee Locker

Airmee Locker blir komplement till bolagets hemleveranser. Foto: Airmee

Airmee fortsätter att bredda sitt fossilfria tjänsteerbjudande för att skapa en mer flexibel kundupplevelse. Nu lanseras Airmee Locker som komplement till bolagets hemleveranser sju dagar i veckan. Den nya satsningen genomförs tillsammans med infrastrukturbolaget iBoxen och deras transportörsoberoende nätverk av leveransboxar.

– Konsumenterna vill ha full transparens och kunskap om var, när och hur deras paket levereras och returneras. Genom att vi vidgar vårt erbjudande till att även inkludera andra alternativ såsom lockers skapar vi en sömlös upplevelse där en Airmee leverans alltid sker på kortast möjliga tid men där paket kan lämnas vid dörr eller i en box, beroende på kundens önskemål, säger Julian Lee, CEO på Airmee.

iBoxen investerar stort för att bygga ut en rikstäckande infrastruktur med leveransboxar utomhus som är öppen för alla transportörer. Målet är att alla Sveriges 4,7 miljoner hushåll - i såväl landsbygd som stad - enkelt och bekvämt ska kunna hämta, skicka och returnera sina paket via en leveransbox nära sin bostad eller där de dagligen passerar.

– En annan viktig aspekt är att iBoxens boxar är strategiskt utplacerade nära konsumenten och tillgängliga dygnet runt, vilket innebär att vi kan använda våra bilar och terminaler större delen av dygnet och samtidigt erbjuda fler heltidsanställningar, säger Julian Lee.

Leveransboxarna bidrar till att fler paket kan lämnas av på ett och samma ställe vilket ger flexibilitet och valmöjlighet för konsumenterna som kan hämta alla sina paket på samma ställe.

– Nu när Airmee börjar leverera till våra boxar så har vi avtal med alla transportörer som inte har egna boxar. I dagsläget med Black Friday och den kommande julhandeln framför oss kan våra boxar serva upp till cirka 25 000 paket per dygn i Storstockholm och Storgöteborg, säger Anders Holm, CCO på iBoxen.