Premo tecknar avtal med iBoxen

iBoxen är en ny, nationell logistikinfrastruktur. Foto: Premo

Premo som redan når två miljoner stockholmare vässar sitt erbjudande, både för hemleveranser och cirkulära tjänster. I dag skickar svenskarna drygt en miljon paket varje dag – och det kommer inte att minska. iBoxen är en ny, nationell, infrastruktur för att skicka, leverera och returnera paket. Med leveransboxar utställda på många ställen i Stockholm får Premos kunder tillgång till ännu fler hållbara leveranslösningar.

– Avtalet med iBoxen stärker vårt erbjudande och position på marknaden. Det skyndar på utvecklingen för hur stockholmarna kan ta emot paketleveranser på ett bra sätt. iBoxen är ett framtidsföretag, säger Ricard Bring Tellander, försäljnings- och marknadschef på Premo.

– För iBoxen är avtalet med Premo välkommet, säger Anders Holm CCO/co-founder iBoxen.

– Vi mycket glada att Premo valt att teckna avtal med iBoxen, våra transportneutrala paketboxar som är tillgängliga 7/24 är ett perfekt komplement till Premos övriga tjänster, som även erbjuder deras kunder ett bekvämt leveransalternativ, säger Anders Holm.

Premo  är hemleveransföretaget som når mer än två miljoner invånare med hemleveranser sju dagar i veckan. Premo ägs av Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.  Bonnier och Schibsted och har sedan 1971 ansvarat för distributionen av morgontidningar i Storstockholm.