Svensk Direktreklam tar upp kampen om online-reklam

Svensk Direktreklam, den största privata aktören på oadresserad direktreklam, väljer nu att kombinera oadresserad direktreklam med digitala lösningar. Målet är att erbjuda kunderna helhetslösningar och på så sätt stärka positionen på marknaden.

- Genom att komplettera oadresserad reklam med online-lösningar förlängs och förstärks värdet av tryckta kampanjer, säger Karin Sorte, marknadschef på Svensk Direktreklam.

Observationsvärdet för oadresserad reklam är högt, 53 procent, vilket driver kunder till såväl butiker som webb. 31 procent av de som uppmärksammat en oadresserad reklamtrycksak besöker företagets hemsida. 
- Oadresserad direktreklam stimulerar till online-köp och ligger helt rätt i tiden, kommenterar Karin Sorte resultatet.

Svensk Direktreklams digitala paket har som mål att förstärka effekten av printkampanjer. Tjänsterna paketeras under produktnamnet SDR Digital och erbjuds i samarbete med Be Better Online. 
- Vi vill erbjuda helhetslösningar med både print och online, inte antingen eller. Att kombinera olika slags media är ofta helt avgörande för en framgångsrik kampanj, säger Karin Sorte.

Bland Svensk Direktreklams digitala paket finns allt från re-marketing-tjänster med riktade annonser och optimering av kampanjer med AdWords. Dessutom erbjuds landningssidor och kampanjer i sociala medier. Samtliga digitala tjänster i SDR Digital kan kombineras med oadresserade reklamutskick.