Ny chaufförsapp från Jetpak

Appen Jetpak Drive. Foto: Jetpak
Appen Jetpak Drive. Foto: Jetpak

Automatisering och effektivisering står högt på Jetpaks agenda. Sökandet efter nya tekniker för att förbättra och effektivisera olika logistikflöden sker kontinuerligt. Alltid med fokus inställt på bästa tänkbara service åt kunderna och en enkelhet i produktionen. Nu lanserar man Jetpak Drive, en chaufförsapplikation som ska förenkla kundmötet.

Under året har Jetpak tillsammans med sin leverantör Softronic utvecklat en applikation, Jetpak Drive. Appen, som är en del i att effektivisera Jetpaks distributionsflöden, lanserades den 27 oktober i Sverige och inom kort även i övriga nordiska länder. Jetpak tar därmed klivet in i smartphone och applikationssfären. Parallellt utvecklar Jetpak integrerad ruttoptimering och automatiserad aviseringsmöjlighet, för att möta kraven från e-handlare och privatmarknadskunder.

- Vi identifierade ett behov av att förenkla användarvänligheten och på så sätt öka effektiviteten i vår slutproduktion (”last mile”). För våra chaufförer innebär det att vi kan erbjuda en mer flexibel lösning och enkelhet vid fördelning av uppdrag i vår lokala budverksamhet. Vi vill även ge våra kunder, framförallt inom e-handel, ett kundmöte i världsklass, samt kunna bygga nya innovativa lösningar i vår produktion vilket vi nu har möjlighet till, säger Sebastian Leth, Product Manager E-Commerce.

Ett av Jetpaks ledord är enkelhet och det nya gränssnittet kommer reducera antalet kommandon som sker under en leverans. På så sätt kan en mer effektiv distribution uppnås.

- Vi ser fram emot att få effektivare redskap för vår produktion med hjälp av tekniken. Med tanke på nya affärsområden är det viktigt att kunna erbjuda smarta och enkla lösningar för både kunder och förare, avslutar Katarina Sundsten-Lindström, IT Chef Jetpak.