Jollyroom öppnar nytt servicecenter

Foto: Jollyroom

Jollyroom flyttar in i ett nytt servicecenter på 3 000 kvadratmeter i Sävedalen – effektiviserar hanteringen av ärenden och förkortar kundernas svarstid. Jollyroom, fortsätter att växa ur sina lokaler. Nu har företagets kundservice-, retur-, och reklamationsavdelning flyttat ut till ett 3000 kvadratmeter stort servicecenter på Industrivägen i Sävedalen, strax utanför Göteborg. Flytten till den nya lokalen gör att företaget får ett samlat grepp om sina servicefunktioner.

– Eftersom vi växer så snabbt är det viktigt för oss att säkra moderna och effektiva ytor, men även en modern och effektiv struktur. Med den här satsningen kan vi erbjuda bättre service till lägre kostnader, säger Ole Sauar.

Satsningen på ett servicecenter innebär att Jollyroom kan hantera fler kundärenden per dag än tidigare. Målet är, enligt Ole Sauar, att hjälpa kunden så snabbt och effektivt som möjligt.

 

– Det är viktigt att kunden snabbt får hjälp och känner sig väl bemött. För det krävs lokaler som är stora nog för vår personal och att de enheter som arbetar tillsammans gör det nära varandra. Därför har vi samlat de här avdelningarna på ett och samma ställe. För vi vill inte bara konkurrera med marknadens lägsta priser, utan vi ska även konkurrera med bra service, säger han.

Hittills har flytten lett till att kundtjänstavdelningen har utrymme för cirka 30 procent fler anställda. Något som kommit väl till pass under det hektiska fjärde kvartalet med Blackweek och julförsäljning.

– I och med den ökade försäljningen har det skett en markant ökning av kundärenden. Vi har verkligen prickat rätt med den här satsningen och kan nu erbjuda våra kunder ett snabbare bemötande, oavsett om det rör frågor relaterade till kundservice, returer eller reklamationer, säger Jollyrooms kundservicechef Ida Nykvist.

I samband med flytten har kundserviceenheten dessutom bytt system till Salesforce. Nu samlas all information om kunden på ett och samma ställe. Det gör att varje anställd kan hantera fler kundärenden per dag.

– Det nya systemet innebär en kortare inlärningsperiod för våra nya anställda och kortare behandlingstider. Lägg därtill att avdelningarna återigen arbetar i samma lokaler vilket gör att vi inte behöver hantera interntransporter, vilket också kortar ner tiden för varje ärende. Det pågår ett ständigt arbete med att effektivisera behandlingsprocessen, och i det har vi tagit ett stort steg framåt, säger Ida Nykvist.