Avensia rekryterar e-handelsexpert

Roger Karlsson, Support & Maintenance Manager på Avensia. Foto: Avensia.

Att driva en e-handel är ett kontinuerligt arbete som aldrig tar slut. Avensias e-handelsprojekt sätter förutsättningarna för kunderna, men arbetet fortsätter. För att kunna garantera bäst förvaltning och kundsupport i branschen har företaget anställt Roger Karlsson, en av områdets stora profiler.

Fixa buggar, öka konvertering, analysera besökarflöden, testa, testa, testa. Som Customer Support and Maintenance Manager kommer Roger att ansvara för förvaltningsteamet på Avensia.- Jag har fixat med datorer sedan jag var 12 år gammal. Jag är lite nördig inom just den biten. Får du igång mig att snacka om förvaltning kan jag prata om det i evigheter, säger Roger Karlsson

Avensiarekryten kommer senast från KnowIt var han arbetat i en liknande roll. Sedan tidigare har han en bred erfarenhet både som e-handelschef, egen företagare och inom andra konsultfunktioner.- Mina erfarenheter från flera olika roller inom e-handel har gett mig mycket insikter och empati för de utmaningar våra kunder har, förklarar Roger. Mitt arbete kommer framförallt att handla om att hjälpa kunden att förädla och förbättra sina befintliga lösningar.

De flesta av Avensias kunder har arbetat med bolaget i flera år vilket varit en indikation på en stor kundnöjdhet. Med Roger i spetsen har Avensia möjlighet att utöka sitt support- och förvältningserbjudande och bli ännu bättre på att arbeta långsiktigt och proaktivt med sina kunder.- Jag har fått ett intressant uppdrag att leda en förvaltningsorganisation med Avensia-anda och struktur, säger Roger. Detta företag ligger i framkant med innovativa lösningar inom e-handel. Det blir väldigt påtagligt när man kommer innanför dörrarna på kontoren, vilket driv och passion det finns bland personalen. Jag känner mig som hemma.