NetOnNet utökar antalet lagerbutiker

Fasaden på NetOnNet i Växjö - Lagershopen invigs 14 oktober, 2016. Foto: NetOnNet

Nu är omvandlingen av SIBAs två första butiker till NetOnNet Lagershopar genomförd. Det är SIBAs butiker i Växjö och Västerås som idag öppnar upp dörrarna i sin nya NetOnNet-skrud. Invigningen av NetOnNets 16:e och 17:e Lagershop firas med en stor prisfest.

- Det ska bli riktigt kul att följa våra två första omvandlade Lagershopars framgångar och utveckling. Nu fokuserar vi på att fira premiärerna tillsammans med kunder och medarbetare, samtidigt som vi parallellt arbetar febrilt med att färdigställa ytterligare fem nya Lagershopar som invigs till hösten. Vi arbetar i ett mycket högt tempo, säger Susanne Ehnbåge, vdb Netonnet Group. Med öppningen av NetOnNet i Hälla får Västerås sin andra Lagershop. På orten finns sen tidigare NetOnNets Lagershop i Kopparlunden. De omvandlande NetOnNet Lagershoparna kommer att drivas av före detta SIBA-personal men även flera nya medarbetare. Personalen kommer bland annat säkerställa att Lagershopen alltid är full med nya spännande produkter, men framförallt finnas där för att se till så att kundupplevelsen blir så bra som möjligt.

- Såväl Växjöborna som konsumenter runt om i Hälla-området kommer att få uppleva NetOnNets unika självbetjäningskoncept. Självbetjäningskonceptet gör det ännu enklare, roligare och effektivare att handla hemelektronik till låga kostnader och därmed även låga priser, direkt från lagerhyllan, säger Urban Solander, försäljningsdirektör Netonnet Group. Och fortsätter: - Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare inom bolaget skall återspegla samhället i stort och de kunder vi har. En viktig del i detta är att få en mer representativ balans mellan könsfördelningen och vi vill ha fler kvinnor i ledande befattningar. Lagershopen i Växjö drivs av en kvinnlig varuhuschef och flera av de ledande positionerna i Växjös och Västerås Lagershopar innehas av kvinnor.

- Invigningarna av de båda nya Lagershoparna markerar en viktig milstolpe för oss i vår satsning på NetOnNets varumärke och vår expansionsresa. Målet om att bygga ett starkare och större företag med långsiktigt lönsam tillväxt och expansion står fast. Dagens båda premiärer för oss närmare målet, men även närmre fler potentiella och befintliga kunder, säger Susanne Ehnbåge.