Malte Månson och MECA i samarbete om ökad service till lastbilsbranschen

I lastbilsbranschen krävs snabba reservdelsleveranser dygnet runt. Foto: Meca

Malte Månson har i dag 17 anläggningar i landet för service och reparationer av tunga fordon. Kraven från kunderna handlar i stort om hög tillgänglighet och kvalitet. Mot den bakgrunden har ett avtal om samarbete tecknats mellan Malte Månson och MECA Tunga fordon, vilket garanterar kortast möjliga ledtider gällande leveranser av reservdelar.

– Vi är glada över att bli samarbetspartner med Malte Månson, vilket i förlängningen innebär att servicen till deras professionella kunder skall öka ytterligare, säger Peter Ålenius, försäljningsdirektör på Mekonomen Company, där MECA Tunga Fordon ingår som ett av dotterbolagen.

Malte Månson har utvecklats mycket väl de senaste åren och har i dag ett tydligt marknadsledarskap i Sverige, som oberoende aktör på tunga fordon som servar och reparerar alla märken.

– Vårt huvudfokus är att snabbt och enkelt leverera hög kvalitet till våra kunder, som är beroende av att deras fordon hela tiden är på vägen, säger Staffan Lindewald, vd på Malte Månson.

– Vi är glada över att MECA nu på allvar ger sig in i marknaden på tunga fordon med sin starka distribution och höga servicegrad. Våra 17 anläggningar kommer allihop att ha möjlighet till expressleveranser två till fem gånger per dag. Vi ser också positivt på den utbildning MECA har för avsikt att erbjuda oss, och då inte minst kopplingen till el- och batteridrivna fordon.

I lastbilsbranschen krävs snabba leveranser nästan dygnet runt av reservdelar. Malte Månson har gått i bräschen för kvalitet och tillgänglighet och via MECAs distribution, med 54 expresslager över hela Sverige, kan man leverera rätt artiklar kostnadseffektivt, snabbt och med hög precision.