Bring introducerar ny nätverkslösning

Gör det enklare för mottagarna att följa sina leveranser i realtid. Foto: Bring

Det senaste året har Bring haft en kraftig ökning av hemleveranser och nu stärker logistikföretaget sin satsning ytterligare. Närmare 9 miljoner mottagare kommer nu få dagliga leveranser och över 6 miljoner får möjlighet till kvällsleveranser. Hållbarhet, digitalisering och en stor individuell flexibilitet är viktiga faktorer för att vinna e-handelskunderna.

– Med vårt nya hemleveranserbjudande utökas antalet mottagare som kan få leveranser alla vardagar till närmare 9 miljoner och antalet som kan få kvällsleveranser fram till kl. 22.00 utökas till över 6 miljoner mottagare. Vi kör även helg- och same day-leveranser i storstadsområden, säger Tobias Åbonde, nordisk ansvarig för hemleveranser på Bring.

Med ett modernare och mer uppdaterat digitalt gränssnitt blir det enklare för mottagarna att följa sina leveranser i realtid. De kan också välja att köpa till olika tilläggstjänster, som ett mer precist tidsfönster, val av leveransplats med mera. 

– Vår nya nätverkslösning gör att vi kan erbjuda våra kunder snabbare ledtider från order till leverans. Det ger oss också möjligheten att ta fram både marknadsledande tjänster och digitala lösningar som möter slutkonsumentens önskemål när de handlar på nätet. Detta för att ge bästa möjliga mottagarupplevelse tillsammans med våra kunder, säger Tobias.