StrongPoint i partnerskap med Sunrise Technology

På bilden: Sunrise Technology CEO, Peter PJ Thelen (vänster) & StrongPoint CEO, Jacob Tveraabak (höger).. Foto: StrongPoint

Retail technology-företaget StrongPoint har ingått ett partnerskap med Sunrise Technology, en del av Kroger, USA:s största dagligvaruhandlare. Sunrise Technology utvecklar, utifrån ett nära samarbete med Microsoft, fullt integrerade tekniska lösningar som sammanför handlare, konsumenter och tillverkare på en gemensam plattform. StrongPoint kommer att vara exklusiv återförsäljare med fokus initialt på marknaderna i Norden och Baltikum.

Sunrise Technologys produkt Retail as a Service, som drivs via Microsofts molnplattform Azure, erbjuder en rad möjligheter såsom datainsamling för konsumentinsikter, ökad produktivitet hos anställda, bättre lagerhantering, förbättrad kundupplevelse samt möjliggör hyperpersonalisering genom den egenutvecklade produkten Enhanced Display for Grocery Environment – digitala hyllister för handeln.

– Vi är stolta att meddela att vi har ingått partnerskap med Sunrise Technology, och får därmed även ta del av frukterna av det nära samarbetet med Microsoft, där målet är att omdefiniera hela shopping-upplevelsen för konsumenter över hela världen och att sätta en helt ny standard för innovation inom branschen. Genom att ta Sunrises teknologi till Norden och Baltikum ser vi fram emot att i samarbete med våra lokala handlare stöpa om hela kundupplevelsen och skapa nya intäktsströmmar, säger Jacob Tveraabak, CEO för StrongPoint.

– Vi ser fram emot att arbeta med Sunrise Technology och Microsoft för att revolutionera hela handeln. Med en ständigt ökande konkurrens på en mängd olika plattformar och med olika leveransalternativ möter handeln stora utmaningar. Genom detta partnerskap kommer vi att kunna erbjuda möjligheter för handlaren att verkligen sticka ut, upprätthålla tillväxt och att stimulera produktivitet, kommenterar Julius Stulpinas, SVP Technology på StrongPoint.