Hogia tecknar kontrakt med argentinskt rederi

Colonia Express är Hogias första kund på den sydamerikanska marknaden.

Hogia Ferry Systems har tecknat avtal med det argentinska färjebolaget Colonia Express om att leverera det marknadsledande biljett- och bokningssystemet BOOKIT. Det här är Hogias första kund på den sydamerikanska marknaden och det betyder att nämnda bokningssystem nu används i färjeverksamhet i alla världsdelar utom Antarktis.

Colonia Express kör en passagerar- och bilfärja från Buenos Aires över Rio de la Plata till Colonia del Sacramento i Uruguay. De driver också en anslutande busslinje som förbinder hamnen i Uruguay med både Montevideo och Punta del Este.

Maria Owsianik är marknadschef på Colonia Express: ”De senaste åren har våra marknadsandelar verkligen växt och nu behöver vi mer avancerade verktyg för att kunna växa mer. Med funktionerna i BOOKIT kan vi erbjuda våra kunder en överlägsen service som hjälper oss att växa och driva vår verksamhet framåt. Vi ser verkligen fram emot att få samarbeta med Hogia”

Niclas Blomström är bolagschef på Hogia Ferry Systems: ”Colonia Express är vår första samarbetspartner i Sydamerika. Det här är en spännande möjlighet som vi är stolta över. Vår produkt BOOKIT och våra marknadsledande API:er kommer att göra skillnad för Colonia Express och deras verksamhet. Genom att bli en del av BOOKIT-gemenskapen kan Colonia Express också ta del av andra aktörers erfarenheter för att få hjälp med sitt arbete och ta marknadsandelar på den här hårt konkurrensutsatta rutten”.