Kraftig ökning för SAS

Håkon Mosvold Larsen NTB/TT: Bästa månaden för SAS sedan pandemin bröt ut. Arkivbild.
Håkon Mosvold Larsen NTB/TT: Bästa månaden för SAS sedan pandemin bröt ut. Arkivbild.

I mars reste 1,4 miljoner passagerare med SAS, enligt ett pressmeddelande.

Det är en ökning med 360 procent jämfört med samma månad förra året – då flygtrafiken präglades av corona-restriktioner. Jämfört med februari ökade antalet passagerare med 50 procent.

Antalet passagerare i mars var det högsta sedan pandemin bröt ut i mars 2020.

Bolagets kapacitet ökade med 190 procent jämfört med förra året och 30 procent jämfört med februari.