Carrefour har öppnat ett nytt distributionscenter i Belgien för att stödja sin växande e-handelsverksamhet. Med hjälp av lösning för röststyrt plock kan 5 000 beställningar per dag hanteras effektivt. Carrefour i Belgien driver 40 hypermarknader, mer än 440 stormarknader, cirka 300 mindre lokala butiker och mer än 200 upphämtningsställen. De öppnade nyligen ett nytt distributionscenter i Willebroek för att centralisera alla leveranser för Belgien och för att hantera sin växande e-handeln.
Carrefour behövde en partner med logistikkunskap så man konsulterade Zetes och valde en röstplockslösning för att maximera flödet genom den nya anläggningen. För verksamheten i Willebroek var snabb implementering en viktig faktor. Från första samtalet till implementeringen var systemet igång på fyra månader och hanterar upp till 5 000 beställningar per dag.
– Zetes kunde arbeta mycket snabbt och hade ingående kunskap om sin verksamhet. Deras expertis inom lager- och logistikprocesser gjorde det också möjligt för oss att samarbeta som ett integrerat team, kommenterar Christophe Stemberger, Digital & E-commerce Program Manager Carrefour i Belgien.
Röststyrt plock gör det möjligt för Carrefours orderplockare att plocka hyllvarorna på ett snabbt och effektivt sätt och att expediera beställningar i tid. Plockarna är utspridda över hela lagret i zoner och plockar till ett transportband som går till lastkajerna för utgående gods. Tack vare den röststyrda lösningen kan de nu arbeta helt hands-free vilket i optimerar deras rörlighet.