Nu öppnar Bikester sin första fysiska butik, centralt belägen vid Sickla köpkvarter i Stockholm. Ägarna Internetstores har siktet inställt på nordiska marknaden och den nya butiken är ett naturligt nästa steg i bolagets omni channel-strategi. Bikester jobbar även på att utveckla nya servicetjänster.
– Vårt mål är att göra Bikester till det självklara förstahandsvalet inom cyklar och tillbehör i Norden. Genom att vara tillgängliga både online och fysiskt på plats i vår butik samt genom våra servicepartners ute i landet, kan vi nu bättre än någonsin erbjuda personlig service och konsultation till hela vår kundkrets, Säger Niklas Lindholm, Retail Manager på Internetstores.
– Vi har valt att gå på ett rent och avskalat koncept med produkterna i fokus. Det vi satsar på mest är kundmötet och att erbjuda bästa möjliga service för varje kund. Vi vill skapa en lokal och trevlig atmosfär tillsammans med kunderna.
Målet med Internetstores internationella omni channel-strategi är att vara tillgängliga där kunderna finns. Det vill säga både online, offline samt efter köpprocessen. Butikens verkstad kommer bli en viktig del i att erbjuda kunderna service även efter att köpet har avslutats. Snart kommer även lokala servicepartners säkerställa att kunderna får den service de behöver.